loader
09356369937
ساعت کاری از ساعت 8 الی 18
مضرات پسته

مضرات پسته

پسته برای بدن انسان خواص و فواید بسیار زیادی دارد اما باید از مصرف زیاد پسته پرهیز کرد. پسته برای برخی از افراد خوب نیست و باید از خوردن پسته پرهیز کنند. در اینجا قصد داریم شما را با خواص و عوارض پسته خام تازه و پسته بوداده و شور آشنا کنیم. اگر می خواهید در ایام عید زیاد پسته بخورید لطفا ابتدا این مقاله را کامل بخوانید.در این مطلب مشکلاتی که پسته می تواند برای شما ایجاد کند را توضیح داده ایم با پسکارو همراه باشید. فواید پسته برای کودکان خواص پسته برای بارداری   افزایش وزن: مصرف منظم و متوسط پسته برای مدیریت وزن بسیار مفید است چرا که این پسته ها ما را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارند و میل ما به خوردن دوباره کاهش می یابد و در نتیجه چاقی را کنترل می کند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که پسته از کالری بالایی برخوردار است و 100 گرم پسته می تواند حدود 562 کالری را تأمین کند، که این حتی بیش از یک چهارم از کالری مورد نیاز روزانه بدن ما (براساس رژیم غذایی 2000 کالری) است.   ایجاد برخی مشکلات گوارشی: فیبرهای غذایی موجود در پسته، آن را برای معده ما بسیار مفید می سازد؛ زیرا این گیاه در حفظ صحیح حرکت روده ما و دور ماندن از یبوست نقش مهمی دارند و در نتیجه سیستم گوارشی ما را سالم نگه می دارند. افرادی که به فروکتان حساسیت دارند باید از مصرف پسته خودداری کنند زیرا این امر می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ، اسهال، یبوست، و درد شکم شود. بسته به مقدار پسته های مصرف شده، این واکنش های آلرژیک می توانند خفیف یا شدید باشند. ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک به گروه آجیل ها شود افرادی که به گروه آجیل ها حساسیت دارند (مانند حساسیت به بادام ، گردو ، بادام زمینی ، فندق و غیره) باید از خوردن پسته خودداری کنند زیرا احتمالاً به پسته نیز حساسیت خواهند داشت.. برخی از علائم رایج آلرژی به آجیل شامل ایجاد لکه های قرمز پوست ،درد شکم، اسهال، حالت تهوع، گرفتگی، استفراغ، مشکل در بلع، خارش دهان، گلو، چشم، پوست و نواحی دیگر بدن، مشکل در تنفس، احتقان بینی و غیره می باشد. در بعضی موارد، آلرژی به آجیل می تواند کشنده باشد و باعث ایجاد شوک آنافیلاکسی شود، که یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی است که می تواند باعث ایجاد مشکل در تنفس، فشار خون پایین، بیهوش شدن، ضربان ضعیف قلب و غیره شود و گاهی اوقات حتی می تواند باعث مرگ شود.   افزایش فشار خون: پسته به شکل طبیعی حاوی مقدار زیادی سدیم نیست و در حقیقت مقدار سدیم موجود در پسته های طبیعی تقریباً 0 تا 2 میلی گرم سدیم در هر اونس پسته است. با این حال، پسته های بو داده سرشار از سدیم می باشند (حدود 121 میلی گرم سدیم در هر اونس) زیرا آنها با نمک ترکیب می شوند (که منبع اصلی سدیم است). این سطح سدیم بد نیست و در حقیقت بدن ما به حدود 1500 میلی گرم تا 2400 میلی گرم سدیم در روز نیاز دارد زیرا سدیم نقش مهمی در حفظ تعادل الکترولیت بدن دارد و همچنین به انتقال ضربان های عصبی به عضلات کمک می کند. انقباضات، نیز فشار خون را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال، مصرف سدیم بیش از حد خطرناک است زیرا باعث بالا رفتن فشار خون می شود و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد.    خطر سنگ کلیه را افزایش می دهد: مصرف متوسط پسته نه تنها برای افرادی که از بیماری کلیوی رنج می برند بلکه برای افراد سالم که می خواهند خود را از خطر سنگ کلیه نجات دهند نیز سودمند است. این بدان دلیل است که پسته حاوی مقدار متوسط اگزالات در حدود 10 تا 25 میلی گرم در هر اونس) و متیونین (که به سیستئین، یک اسید آمینه تبدیل می شود) است و مصرف آنها به مقدار زیاد ممکن است خطر ابتلا به سنگ اگزالات کلسیم و سنگ کلیه کیستین را افزایش دهد.   پسته خام بخوریم یا بو داده؟ مصرف روزانه پسته بو داده و نمک زده موجب افزایش احتمال ابتلا به فشار خون می شود . نصف فنجان از پسته شور منجر به دریافت263 الی 526 میلی گرم سدیم و به همین علت سبب افزایش فشارخون می شود پس بهتر است پسته خام مصرف نمایید. مقدار مصرف مجاز پسته در دوران بارداری مصرف پسته شور و بو داده برای خانم های باردار مناسب نیست اما خانم های باردار می توانند10-20 عدد پسته خام در روز مصرف کنند . مصرف بیش از حد پسته منجر به چاقی مادر می شود و ممکن است خانم باردار را با مشکلاتی مانند دل درد و اسهال و یا نفخ مواجه کند . مصرف پسته به خانم های بارداری که به آجیل حساسیت دارند توصیه نمی شود زیرا تاثیرات منفی روی جنین آنها می گذارد.   مضرات فیبر زیاد برای معده فیبر رژیم غذایی موجود در پسته برای معده ما مفید است و به سالم ماندن سیستم گوارش ما کمک می کند اما وجود فیبرهای غذایی بیش از حد برای معده ما بد است و می تواند باعث اسهال، درد شکم و گرفتگی، سوء جذب، درد روده و سندرم روده تحریک پذیر شود.   نامناسب برای کلیه ها لازم به یادآوری است که پتاسیم بیش از حد برای کلیه های ما بد است و افرادی که از بیماری کلیوی رنج می برند باید از مصرف زیاد پتاسیم در رژیم غذایی خودداری کنند زیرا کلیه های آنها در از بین بردن پتاسیم اضافی از بدنشان چندان مؤثر عمل نمی کند. پتاسیم بیش از حد نه تنها برای کلیه ها مضر است بلکه می تواند تهوع، ضعف، نبض آهسته، ضربان قلب نامنظم، نارسایی قلبی، کم آبی، دیابت نوع 1، بیماری آدیسون و خونریزی داخلی ایجاد کند. به دلیل خطرات سلامتی ناشی از مصرف مقادیر زیاد پتاسیم، برای ما مهم است که مطمئن شویم که ما به مقدار کم، پسته می خوریم.   طبع پسته : از نظر طب سنتی طبع مغز پسته گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست . این افراد برای رفع گرمی و خشکی آن می توانند پسته را همراه با سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف نمایند.   چه کسانی اصلا پسته نخورند مصرف پسته برای افراد گرم مزاج مضر است زیرا طبیعت پسته ، گرم و خشک است. مصرف پسته به دلیل طبیعت گرم آن احتمال بروز کهیر و جوش های پوستی را افزایش می دهد. مصرف پسته برای افراد دچار ضعف و نارسایی کبد مضر است . مصرف پسته برای افراد مبتلا به حساسیت ، مناسب نیست. مصرف پسته به دلیل داشتن چربی بالا و هضم دشوار برای کسانی که معده ای ضعیف دارند مضر است. مصرف پسته برای افراد دارای تری گلیسیرید بالا مضر است. افراد مبتلا به دیابت و نقرس و ناراحتی کلیه نیز بهتر است از مصرف پسته خودداری کنند.     شما برای خرید پسته نیز می توانید به فروشگاه پسکارو مراجعه کنید و پسته خود را با ارزان ترین قیمت و بالاتررین کیفیت سفارش دهید. پسته خام پسته شور